De Latasteschool heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld als een orthopedagogisch centrum voor onderwijs aan leerlingen met grote ondersteuningsbehoeften. Onze school hecht veel waarde aan opbrengstgericht werken.
Binnen het onderwijs zijn opbrengsten erg belangrijk. Het is feitelijk de proof of the pudding van de kwaliteit van het onderwijs. Onze jaarlijkse themamiddag -op woensdag 23 maart jl. - stond deze keer dan ook in het kader van: Opbrengstgericht werken voor alle leerlingen. Wat betekent dat voor uw school? En voor u als leerkracht? Het plan, de opbrengsten en de praktijk kwamen daarbij aan bod.
De inleidende presentatie werd verzorgd door Ton Mestrom, adjunct directeur. Hij ging met name in op het verkrijgen van het predicaat excellent waarbij het werken met het 4D-model een van de belangrijke bouwstenen is.
De hoofdpresentatie wordt gegeven door Audrey Machielsen. Zij is verbonden als innovatieadviseur aan de CED-onderwijsgroep. Op landelijk niveau werkt ze samen met Chris Struiksma. In den lande werkt ze als trainer, coach en begeleidt ze teams onder andere bij de introductie van het 4D-model. Zo ook onze school. Voor haar is gedrag een vak. Recente publicaties van haar hand:
Het motto van Audrey Machielsen is 'De leerkracht maakt het verschil'.
Philippe Meertens, leerling coördinator in de benedenbouw, is in school een van de kartrekkers van het 4D-model. Hij ging in zijn presentatie met name in op het werken met het model in de dagelijkse praktijk in de klas. Hij had een uitstekende powerpoint presentatie met live beelden uit de klas waarbij ook kinderen aan het woord kwamen hoe zij zelf het werken met het 4D-model ervaren.
We kijken terug op een bijzonder geslaagde themamiddag.